Glutenvrij Sevilla

Begin December bracht ik samen met een vriendin een bezoekje aan het prachtige Sevilla. Deze stad heeft eindeloos veel cultuur, historie en gezelligheid! We bezochten o.a. het indrukwekkende Plaza de España, het imposante Real Alcázar (Koninklijk Paleis) en de schitterende Kathedraal van Sevilla, en daarnaast gelegen Giralda toren.

Impressie van Sevilla | Glutenvrij Sevilla
Een impressie van Sevilla

 

Nu kan ik eindeloos doorgaan over de mooie dingen die wij er hebben gezien, maar daar gaat deze blog natuurlijk niet over. Bij deze richt ik mijn aandacht op hoe het ervoor staat met glutenvrije restaurants in Sevilla.

Kaart met glutenvrije hotspots in Sevilla

Voordat wij vertrokken deed ik, zoals bij iedere vakantie of weekendje weg, het nodige vooronderzoek naar glutenvrije eetmogelijkheden in Sevilla. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat die meer dan genoeg aanwezig zijn! Ik hield alle opties bij op een kaart, die ik hieronder met jullie deel:

 

Helaas voor mij was ik tijdens dit weekendje weg on a strict budget en zijn we daardoor niet veel buiten de deur wezen eten. Toch heb ik een aantal waardevolle tips die ik graag met jullie deel, mochten jullie zelf een keer naar Sevilla willen gaan!

Al Solito Posto

Glutenvrije pizza eten doe je bij Al Solito Posto, mijn ultieme glutenvrije tip in Sevilla. Coeliakie nemen ze hier heel serieus: glutenvrije maaltijden worden bereid in een aparte ruimte van de keuken, glutenvrije pizza’s afgebakken in een aparte oven, en door middel van een speciale placemat met glutenvrij logo wordt de bediening op de hoogte gebracht van jouw intolerantie.

Restaurant Al Solito Posto | Glutenvrij Sevilla

Placemat met glutenvrij logo | Glutenvrij Sevilla
Speciale placemat bij Al Solito Posto

 

Vooraf genoot ik van een mandje glutenvrij brood en glutenvrije soepstengels, maar natuurlijk keek ik het meest uit naar die pizza. Ik bestelde de Parmigiana (tomaat, mozzerella, aubergine en parmazaan) en geloof mij: hij smaakte heerlijk! Hij was lekker groot en de bodem dun en krokant.

Glutenvrije Pizza Parmigiana bij Al Solito Posto | Glutenvrij Sevilla
Pizza Parmigiana

 

Bijna alle pizza’s kunnen er glutenvrij en ze hebben ook veel andere glutenvrije opties waaronder gnocci, lasagne, ravioli diverse soorten pasta’s, en meerdere toetjes zoals tiramisu en panna cotta. Een ding is zeker: je mag Sevilla niet verlaten zonder hier te hebben gegeten!

Milk Away

Voor onze dagelijkse dosis vitaminen bezochten we Milk Away, een knus zaakje met heerlijke sapjes, smoothies, smoothie bowls, salades en glutenvrije taartjes.

Milk Away | Glutenvrij Sevilla

Je kunt kiezen voor een van de bestaande opties of zelf je eigen combinatie samenstellen. Ook heel lekker is vegan en biologische cake met wortel, appel en noten.

Glutenvrije smoothies bij Milk Away | Glutenvrij Sevilla

Glutenvrije cake bij Milk Away | Glutenvrij Sevilla
De glutenvrije cake van Milk Away, met wortel, appel en noten.

 

El Corte Inglés

Glutenvrije boodschappen deden we bij de El Corte Inglés, een warenhuis a la Bijenkorf. In de souterrain bevindt zich een grote supermarkt, met een ruim assortiment glutenvrije boodschappen. 2 schappen met brood, pasta’s en koekjes, en een flink diepvriesvak met o.a. glutenvrije pizza’s, kroketten, churros en empanadas.

Glutenvrij schap El Corte Ingles | Glutenvrij Sevilla

Glutenvrij diepvriesassortiment El Corte Ingles | Glutenvrij Sevilla
Ik droom van zo’n diepvriesassortiment bij mijn supermarkt!

 


 

Dat waren de tips! Dus, ben je van plan een bezoekje te brengen aan Sevilla? Ik zeg: zeker doen! De stad is werkelijk waar prachtig en zoals je leest is glutenvrij er heel goed te doen!

Heb je Sevilla al eens eerder bezocht en zelf glutenvrije ontdekkingen gedaan? Deel ze dan zeker in de reacties hieronder!

 

 

2 thoughts on “Glutenvrij Sevilla

Leave a comment